
A futómű beállítás menete
A futómű beállításra érkező járművek először is egy szerkezeti átvizsgáláson esnek át, hiszen a futóművet megfelelően beállítani csak szerkezetileg hibátlan autón lehetséges. Azaz nem lehetnek lógó, lötyögő, kopott alkatrészek, illetve ilyenkor felhívjuk a figyelmet minden olyan csereérett alkatrészre, amelyek javítását követően ismételt beállítás szükséges – ilyen módon pénzt és időt takarítunk meg ügyfeleinknek.
Ha nem tárunk fel hibát, akkor megkezdődhet a futómű műszeres mérése. A jármű kerekeire felszereljük a csúcstechnológiát képviselő Beissbarth műszerünk mérőfejeit, majd végigmegyünk a mérési folyamat egyes lépésein, melynek szerves részét képezi a kerékütés mérése, annak érdekében, hogy annak mértékét a legpontosabban számításba tudjuk venni a futómű beállítás során.
A mérés egy pontján az un. féktámaszt is a járműbe helyezzük, ez az egyik mért paraméter, az utánfutás értékének megállapításához szükséges. A kormánykereket fóliával vonjuk be, hogy elkerüljük annak beszennyezését – egy autószerelő keze nem mindig makulátlanul tiszta. 🙂
A megmért értékeket összehasonlítjuk a gyári adatbázisban szereplő, adott típusra jellemző értékekkel, majd először a hátsó tengelyen, ezt követően a jármű első tengelyénél korrigáljuk a futómű geometriáját.
A korrodált, beragadt, „berohadt” alkatrészeket, csavarokat indukciós hevítő eszköz segítségével tesszük mozgóképessé.
A futómű beállítását követően jegyzőkönyvet nyomtatunk az elvégzett munkáról.